Durant aquests dos dies, i una vegada preparat el qüestionari dels alumnes, presentat a la tutora i a l’espera de poder-los recollir, m’he dedicat a preparar el qüestionari dels professors. Per preparar-ho, vaig seguir els mateixos passos que per a l’elaboració de l’altre qüestionari. Sobretot, he intentat recopilar informació de: el clima del centre (des del seu punt de vista); les normes de centre i aula i la seva aplicació per part dels docents; i les activitats i formació que es realitza en el centre respecte a la convivència i la prevenció de conflictes.
A continuació us adjunto el qüestionari elaborat per als professors:
QÜESTIONARI PROFESSORAT
Una vegada presentat el qüestionari a la tutora de pràctiques, ho ha valorat de manera molt positiva. Però també ha expressat que no li sembla oportú passar-ho en aquests moments (ens trobem a la fi de segon trimestre) perquè els professors tenen molt treball, van atabalats i que segurament els resultats d’aquests no serien realment un reflex de la realitat, sinó fruit del cansament o de l’estrès de final de trimestre. Com és lògic, m’ha semblat correcte el seu plantejament, i hem quedat a ajornar la decisió de passar-ho, a segons com estiguin les coses a l’inici del tercer trimestre. Personalment, no considero que sigui un temps perdut el dedicat a aquesta labor, encara que finalment no es dugués a terme, segons sembla.
Després d’això, em pregunto si realment és necessari durant el nostre període de pràctiques, recopilar tants tipus d’informació (qüestionaris als professors, als alumnes, entrevistes amb el director i l’equip d’orientació, i l’anàlisi de documents del centre) sobretot, per l’escàs temps que disposem per a la seva totalitat, i a més, tenint en compte que moltes vegades en el centre que ens acull, ja tenen les idees molt clares del que volen que siguin aquest període que els anem a dedicar, encara que no coincideixi amb les nostres idees.
Després d’això, em pregunto si realment és necessari durant el nostre període de pràctiques, recopilar tants tipus d’informació (qüestionaris als professors, als alumnes, entrevistes amb el director i l’equip d’orientació, i l’anàlisi de documents del centre) sobretot, per l’escàs temps que disposem per a la seva totalitat, i a més, tenint en compte que moltes vegades en el centre que ens acull, ja tenen les idees molt clares del que volen que siguin aquest període que els anem a dedicar, encara que no coincideixi amb les nostres idees.
El que intento dir és que encara que tinguem clares les fases que s’han de seguir a l’hora de portar qualsevol tipus de projecte (anàlisi, proposta, intervenció, avaluació, prospectiva, etc.), en el cas de les nostres pràctiques (no així en el treball diari del professional de la psicopedagogia) no sempre és viable dur a terme totes aquestes fases, ja que en alguns casos se’ns veu com a persones alienes al centre i els que costa fer partícips de la vida en ell i per a nosaltres obtenir tota la informació necessària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada