dilluns, 23 d’abril del 2012

SELECCIÓ DELS MATERIALS PER A LES SESSIONS DE FORMACIÓ


En l’última reunió mantinguda amb la meva tutora, acordem que jo faria una proposta de possibles temàtiques a treballar dins de tot allò que engloba la convivència, i que a partir d’aquesta, de les dades recopilades i de la seva visió de les necessitats de cada curs, decidiríem que sessions són les més recomanables. 

Per a això, he tingut en compte el procés dinàmic de l’educació per a la convivència i la pau, com a forma d’afrontar els conflictes (personals, socials i ambientals) de forma no violenta, alguns blocs proposats van encaminats a la triple conscienciació de: amb si mateix, amb els altres i amb la naturalesa. Tot això impregnat de valors bàsics com: llibertat (autoestima, autonomia i autoafirmació), justícia (compromís, creativitat i responsabilitat), solidaritat (cooperació, col•laboració i participació) i tolerància (comprensió, respecte i diàleg). La veritat és que de tots ells, en buscar diferents materials sobre convivència, he trobat bastants materials, encara que la falta de temps m’obliga a no proposar-los tots.

De tots els temes que he exposat que abasta la convivència, he descartat alguns que per les informacions rebudes en els qüestionaris, la documentació de centre i les entrevistes amb la tutora no em semblaven oportuns o necessaris treballar. La proposta realitzada en la nova reunió amb la tutora han comprès els següents tallers: 

- Taller d’autoconeixement i autoestima 
- Taller de relacions interpersonals (asertivitat i actituds) 
- Taller de treball cooperatiu 
- Taller de resolució de conflictes 

De l’anterior proposta, la meva tutora m’ha ajudat a seleccionar dues (taller de treball cooperatiu i de resolució de conflictes). Com ha quedat el dubte de si els materials serien del grat dels tutors/es o si alguna de les temàtiques ja l’haurien treballat pel seu compte, jo m’he ofert a elaborar un tercer bloc de materials (taller d’autoconeixement i autoestima) en el meu temps lliure, sense que suposi un perjudici en les hores de pràctiques del centre. La intenció del taller és realitzar almenys dues sessions amb cadascuna d’elles i després presentar tots els materials als tutors, perquè puguin seleccionar aquells que considerin interessants i poder dur-los a terme en les sessions de tutoria. 

Això suposa un canvi en el projecte, ja que solament estava previst la preparació de quatre sessions al final vaig a realitzar nou sessions, primer perquè la quantitat de materials oposats m'anima a treure’ls més profit que no limitar-me al treball inicial. I segon, perquè considero que en oferir tres sessions de cada bloc, permeto l’opció als tutors de poder seleccionar aquells que puguin trobar més interessants o útils segons el grup amb el qual treballa, podent aprofundir més o bé suprimir allò que no considerin prioritari, sense per això, reduir l’eficàcia de la intervenció.

1 comentari:

  1. Bon dia Juanan,

    crec que has escollit un tema molt important per a les escoles. Considero que tota escola/institut hauriem de tenir el perfil professional d'un mediador per treballar aquests temes més endins; però amb l'economia que té el païs hem de tocar peus a terra i hem de treballar la convivència a les escoles a través d'activitats i treballs realitzats de gent com tu. et felicito! espero poder veure totes les activitats que proposes i si no et sap greu aprofitar-les pel meu centre.

    Endevant i ànims que ja estem a la recta final!

    montse

    ResponElimina