dimarts, 1 de maig del 2012

RESULTATS QÜESTIONARIS ALUMNES

Durant la setmana passada, mentre estava amb l’elaboració dels materials, vaig rebre diversos sobres amb els diferents qüestionaris completats pels alumnes. El primer que he de dir, és que de tots els cursos de secundària (vuit en total), tan sol tres grups (els dos de segon i un de tercer) són el que han col·laborat. Dels altres grups, la meva tutora es va disculpar en nom d’ells, justificant-ho en què ens trobem en un moment del curs en el qual tothom va molt atrafegat i que hi ha molt treball, i encara que existeix la intenció de col·laborar, cal prioritzar en el més important per al centre.

Algunes conclusions que es poden extreure dels resultats obtinguts en els qüestionaris són:
  • Més del 95% dels alumnes han expressat que són coneixedors de les normes del centre i que en la seva majoria, un 91%, solen complir-les totes o la majoria. Encara que també hi ha un alt nombre d’alumnes que han expressat que estarien a favor de realitzar alguns canvis en les normes.

  • Existeix un elevat nombre d'alumnes (98%) que se senten contents en el centre, que consideren que hi ha un bon ambient (89%) i que la relació amb els seus professors és bé (91%).

  • Encara que és significatiu, en positiu, l’alt percentatge d’alumnes que expressen que explica en el centre amb un gran nombre de bons companys i que tenen facilitat per fer noves amistats, resulta preocupant a nivell qualitatiu que existeixin un percentatge proper al 8% que expressen que els costa realitzar noves amistats, se senten sols o que no compten amb amistats en el centre. Seria aconsellable que els/as tutors/as d’aquests cursos, al costat de l’equip d’orientació, poguessin estar atents a detectar quins alumnes presenten aquestes dificultats o viuen aquestes situacions, per poder treballar amb ells de forma específica.

  • La  majoria  expressen mantenir una relació bona o normal amb els seus tutors, la resta de professors i els seus companys/as. També hi ha un percentatge proper al 92% que consideren que els professors o almenys la majoria els tracten amb respecte. En la pregunta al revés, si els/as alumnes/as respecten als seus professors la majoria contesten sí o més si que no (entorn del 87%).

  • Finalment, existeix un nombre significatiu (sobre el 76%) que expressen que hi ha alumnes o grups en les classes, que el seu comportament no és l’adequat, que es barallen o es dediquen a insultar als seus companys. Fins i tot, en alguns dels qüestionaris, hi ha alumnes que són capaços d’expressar que són ells mateixos els que creen aquestes situacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada