Aquesta setmana he finalitzat la fase d’elaboració
de materials i recursos per a les sessions de tutoria. Encara que al principi
tan sol anava a preparar quatre sessions, finalment he preparat nou (3 de relacions
interpersonals, asertivitat i estils de comunicació; 3 sessions de treball en
equip i cooperació; i 3 sessions de resolució de conflictes). Això és a causa
que ha estat tal la quantitat de materials que he pogut recopilar per treballar
la convivència i la prevenció de conflictes que em semblava que no fer-ho era
desaprofitar una gran oportunitat per millorar els meus recursos adquirits, i
de pas, beneficiar al centre.
Per presentar-los, hem mantingut una reunió l’orientadora, els/as quatre tutors/as de primer cicle de secundària i jo. Per a això, he fotocopiat una còpia per a cadascun, de tal manera que pogués seguir les explicacions que els donava sobre els diferents blocs, les parts en què es dividien cadascuna de les sessions. Hem dedicat prop de mitja hora a la seva revisió, a la resolució de diferents dubtes que han sorgit (sobretot en com presentar-ho als alumnes). Tots han mostrat un gran interès sobre el material i han considerat que podria ser de molta utilitat. Posteriorment, ens hem dedicat a decidir com treballar-los en les sessions de tutoria.
A causa de les altures de curs en la
qual ens trobem, poc més d’un mes per acabar, hem acordat que cada curs triaria
dos blocs, i dins d’aquests blocs, dues sessions de cadascuna d’elles. Al
final, la selecció ha quedat de la següent forma: els dos cursos de primer
duran a terme dues sessions relacionades amb les relacions interpersonals i
l’asertivitat, i amb el treball cooperatiu; els dos cursos de segon treballaran
dues sessions de treball cooperatiu i de resolució de conflictes. En aquests
últims cursos, també s’ha decidit que pel contingut de les dinàmiques, en el
grup A se duran a terme primer les sessions de treball cooperatiu i en el grup
B es realitzaran les sessions de resolució de conflictes. A causa que les
sessions de tutoria de cada grup són en dies diferents, es pretén evitar que
els integrants d’un grup li expliquin als de l’altre, la qual cosa han
treballat durant la sessió, i intentant així minimitzar l’efecte aprenentatge
per experiència d’uns altres.
Finalment, havíem de definir el meu rol
com a observador en diverses de les sessions que s’anaven a dur a terme. La
proposta d’una de les tutores de segon, ha estat que fos jo el que durà a terme
les sessions (almenys dues amb cada grup, a causa del temps que em queda per
finalitzar les pràctiques). A la meva tutora també li ha semblat bona idea, per
la qual cosa finalment, realitzaré diverses observacions en les classes de
primer i a segon seré jo qui realitzi les tutories i la meva tutora realitzi
les observacions.
La intenció, per part del departament
d'orientació, és poder comprovar en la pràctica la utilitat i la idoneïtat dels
materials que els he facilitat, i que a partir de l'anàlisi dels resultats
obtinguts, decidir de cara al curs que ve si eliminar algunes temàtiques o
sessions que treballen actualment i integrar aquests materials en diferents
cursos dins de les sessions de tutoria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada