Una vegada finalitzat els materials per
a les sessions de tutoria de secundària, m’he reunit aquesta setmana amb la
tutora de pràctiques per prendre decisions sobre la segona fase. Primer,
aclarir que alteràrem l’ordre de les fases 2 i 3, ja que consideràrem
prioritari la realització de la tercera fase, per poder dur a terme la fase 4,
mentre que el desenvolupament de la segona fase la duríem a terme en el moment
de finalitzar la fase 3 i sempre que disposéssim de temps suficient, ja que la
meva tutora va considerar que de no ser possible, era la fase menys important
de la meva intervenció, respecte a la resta.
Després d’una breu reunió mantinguda sobre el procés dut a terme durant les pràctiques fins al moment, intentem delimitar els continguts del material elaborat per al professorat. De tots els possibles temes proposats, l’orientadora va considerar que el tema del maltractament i el bullying era un dels quals més interès despertava entre el professorat, i encara que és un tema de bastant actualitat, senten que tenen molta informació però se senten mancats de formació.
Per això, aquests dies estic dedicant
part del temps de les pràctiques, a buscar materials interessants sobre aquest
tema, i a partir dels quals poder realitzar un petit treball, ja que també cal
tenir en compte que un dossier molt ampli i amb molta informació podria
provocar que quedés en un prestatge, en comptes de convertir-se en una eina
útil.
El material està enfocat a formar al professorat en què és exactament el bullying, com detectar possibles situacions i quines poder fer. La proposta de guió del treball quedaria de la següent manera:
1. Naturalesa i incidència del maltractament entre iguals
1.1. Què és el bullying?
1.2. Característiques
1.3. Tipus d’assetjament escolar
1.4. Conseqüències
1.5. Qui són els responsables?
2. Característiques dels actors i
actrius del maltractament
2.1. Agressor/a
2.2. Víctima
2.3. Espectadors
3. Conseqüència del maltractament
3.1. Per a la víctima
3.2. Per a l’agressor
3.3. Per als espectadors
3.4. Per al professor
4. Diferents formes d'avaluar el bullying
Hem quedat que una vegada elaborat el material li facilitaré l’esborrany perquè pugui revisar-ho i realitzar les possibles correccions, en cas de ser necessari.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada