divendres, 30 de març del 2012

QÜESTIONARI ALUMNES

Després de la reunió mantinguda amb el director, perquè donés el seu vistiplau a la meva proposta d’intervenció, he quedat aquests dies amb la psicopedagoga per poder realitzar el qüestionari dels alumnes. La intenció és definir aquells aspectes que considero més importants sobre la convivència per obtenir informació sobre la realitat del centre des del punt de vista de l’alumne. Una vegada emplenats els qüestionaris i analitzats els resultats, em servirà per contrastar-la amb altres tipus d’informació (entrevistes, anàlisis de documentació, ...) i poder obtenir així una visió més propera a la realitat, realitzant una triangulació sobre les necessitats.


Per elaborar el qüestionari, vaig repassar tot l’estudiat sobre els qüestionaris dins de l’assignatura “Diagnòstic en Educació”. Vaig partir del problema plantejat per la psicopedagoga i vaig tractar de centrar les preguntes sobre la convivència, els conflictes (o possibles conflictes), el clima de centre, les normes i les vivències que tenen de tot això els alumnes i alumnes del centre. L’orientació de les preguntes anaven des d’aquelles que feien referència a aspectes del centre a aquelles que indagaven una mica més en aspectes personals de l’alumne (després de crear un clima de confiança). Les preguntes estaven agrupades en bateries sobre els diferents aspectes a analitzar. Els qüestionaris elaborats eren de tipus tancat amb la finalitat de poder analitzar d'una forma àgil les respostes, encara que era conscient en què d’aquestes no em facilitarien matisos o aprofundir en els motius d’algunes respostes donades per l’alumne.

Una vegada realitzat el qüestionari, l’hi he passat a la meva tutora, que després de donar-li el vist ha quedat amb mi que de seguida que pugui parlar amb els tutors de secundària, els demanarà que els passada en classe. 

Aquí us adjunto el model de qüestionari elaborat: 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada