dimarts, 27 de març del 2012

ENTREVISTA AMB LA PSICOPEDAGOGA I EL DIRECTOR DEL CENTRE

Aquests primers dies de pràctiques, he intentat mantenir diferents reunions amb la psicopedagoga i amb el director del centre per poder presentar i concretar diferents aspectes sobre la meva proposta de pla de treball a realitzar per engegar el meu “Programa d’Intervenció per a la Convivència i la Prevenció de la Violència Escolar”. 

I dic intentar, perquè fins que ho he aconseguit, la veritat és que ha estat  complicat. Primer de tot, perquè vaig tardar un parell de dies en poder contactar amb la meva tutora per poder concretar la data de començament de les pràctiques (buscant la seva disponibilitat).

Desprès, perquè el primer dia vaig assistir al centre, després d’haver quedat el dia anterior amb la psicopedagoga, i en arribar al centre el conserge em va fer esperar prop de tres quarts d’hora fins a localitzar a la meva tutora. Ella va demanar disculpes, però em va comentar que en l’últim moment li va sorgir una substitució i que per això no em va poder atendre abans. 

Una vegada varem poder reunir-nos, li vaig mostrar el Pla Elaborat i li vaig explicar quines eren les meves propostes, després d'haver concretat diferents aspectes que havíem parlat amb anterioritat. Varem estar comentant cadascuna de les fases i li va semblar tot correcte. La finalitat d’aquesta reunió era ajustar la proposta a la realitat del centre com a punt de partida. D’aquesta reunió vaig sortir molt content ja que la valoració de la proposta va ser molt positiva, vaig poder observar un gran interès de la psicopedagoga perquè aquest projecte es duia a terme (com una recent necessitat del centre sobre la qual encara no havien pogut intervenir) i vaig obtenir algunes ajudes i indicacions de com podia enfocar el meu treball, tenint en compte en la situació en la qual es troba el centre.

A continuació, també varem decidir reunir-nos amb el director del centre, perquè estigués informat de tot allò referent a les meves pràctiques i sobre la proposta que havia presentat a l’equip d’orientació. Per aquest motiu, la psicopedagoga va sol·licitar mantenir una reunió amb ell. Per diferents circumstàncies, no varem poder reunir-nos amb el director del centre, fins al cap d’un parell de dies. Com la psicopedagoga no volia donar-me autorització a començar el meu treball de pràctiques fins que el director donés el seu vist-i-plau, em va demanar que fins al moment de mantenir la reunió, comencés a fer els qüestionaris que tenia previst passar tant als professors com als alumnes i així pogués aprofitar el temps.

Finalment, varem poder realitzar la reunió i aprofitar aquesta per conèixer els programes, les activitats i els recursos existents en el centre amb la intenció de poder definir millor la proposta estratègica més convenient. El que si que em va sorprendre de la reunió, és la insistència del director en la confidencialitat de tot el que veiés o realitzés durant les meves pràctiques (em va transmetre una sensació de que ningú de fora del centre sabés el que succeeix dins) i d’altra banda, com a sorpresa per l’ús de termes com “conflicte” o “problemes”, ja que des del seu punt de vista, aquests conceptes que apareixien en el meu projecte estaven mal emprats (conceptes que a l’hora de realitzar el projecte, van ser emprats per la psicopedagoga). Suposo que tenint en compte el tipus de centre on estic realitzant les pràctiques i la imatge que mostra de cara a l’exterior, intentava cuidar aquesta imatge. Varem acordar que modificaria aquestos termes, enfocant-los més a la prevenció d’aquestes situacions, que no pas a resoldre-les.

Després d’aquestes situacions, se’m va ocórrer fer-li un petit comentari a la psicopedagoga sobre el temps que havia hagut de passar per poder realitzar ambdues entrevistes (amb ella i amb el director) i que jo pensava que es produirien amb certa rapidesa. La seva resposta va ser: “Ve acostumant-te, que en aquest treball tot va així. És una bona manera de practicar la paciència.”

Ups!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada