diumenge, 25 de març del 2012

FASE 1: ANÀLISI DE LA REALITAT

Objectius:
  • Conèixer el motiu de la demanda sol·licitada i obtenir una visió global del centre, sobre la convivència, els possibles conflictes i els motius que els originen.

  • Obtenir informació de la documentació del centre respecte al tema de la convivència, les normes i la prevenció de la violència. (PEC, PGA, RRI, PAT,...). 

  • Conèixer el funcionament de l’aula, la dinàmica de grup, l’estil educatiu dels professors i les metodologies de treball individual i de grup del centre, com a possibles elements afavoridors o que suposen un obstacle per a un bon clima.

  • Obtenir informació sobre els coneixements, habilitats, actituds i treball a l’aula dels tutors de secundària sobre la importància de treballar la competència social i ciutadana com a eina per aconseguir un bon clima de convivència i respecte.

  • Avaluar de forma inicial la competència social dels alumnes de segon cicle de secundària, els seus coneixements sobre la convivència i la detecció de possibles problemes.



Destinataris/àries: 

  • Centre, equip psicopedagògic, professorat i alumnat.


Activitats i continguts:

  • Entrevista amb el director del centre i l’equip d’orientació per a la presentació del pla de treball  així com de la guia d’estudi.

  • Reunió amb l’orientadora del centre per obtenir informació sobre els punts forts i els punts dèbils del centre respecte al tema de la convivència.

  • Lectura de la documentació del centre respecte al tema de la convivència, les normes i la prevenció de la violència escolar. (PEC, PGA, RRI, PAT, PAD...).

  • Reunió amb els professors de secundària, que donen classe al segon cicle, per a poder obtenir informació sobre els seus estils educatius, funcionament de l’aula, les metodologies de treball individual i de grup, etc.

  • Elaborar i passar un qüestionari als professors per obtenir informació sobre els coneixements i treball a l’aula de la competència social i ciutadana com a eina per aconseguir un bon clima de convivència; coneixement dels possibles conflictes que puguin existir; i avaluació de la qualitat de la convivència.

  • Elaborar i passar un qüestionari als alumnes de segon cicle de secundària per obtenir informació sobre els coneixements, habilitats i actituds necessàries per a obtenir una bona convivència, coneixement sobre l’origen dels conflictes, maneres de solucionar-los i detecció de possibles conflictes actuals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada